Naam:
Foto’s:
357
Video’s:

Over ons

Wij zijn Coen en Wieteke Kleipool, sinds 1998 een stel en in 2007 zijn we getrouwd.
Coen werkt als ICSS Consultant bij Honeywell en Wieteke werkt op kantoor bij Haddock Watersport in Almere.

Een van de dingen die we het liefste doen is reizen, nieuwe landen en landschappen ontdekken. Een paar jaar geleden ontstond het plan om een langere periode vrij te nemen en te gaan reizen. Alleen was onze hond Jessie toen al best bejaard en wilden we het haar op haar oude dag niet aandoen om haar mee te nemen op reis. Nadat Jessie begin 2018 overleed begon het na een tijdje echt weer te kriebelen en zijn we serieus plannen gaan maken.

In 2019 vonden we de camper waar we mee op reis gaan, een oude, knalgele, 4x4 legerambulance uit 1998 die al verbouwd was tot camper en waar we op slag verliefd op waren. We noemden hem Piet en Coen ging aan de slag om hem helemaal naar onze wensen te verbouwen.

We hopen tijdens onze reis even helemaal los te komen van het normale leven met bijbehorende stress, werk, agenda en dingen die moeten en te genieten van het buitenleven, de nieuwe indrukken en ervaringen, de vrijheid en de mogelijkheid om per dag te bepalen of we verder reizen of nog even blijven waar we zijn.

Over onze reis

We hopen in juni 2020 te kunnen vertrekken en hebben 8 maanden de tijd om Europa en Marokko te verkennen.
Ons plan is om eerst richting Scandinavië te rijden, waar we uitgebreid de tijd willen nemen om veel te wandelen, kanoën, wild te kamperen en te wennen aan de vrijheid en het leven in de natuur. Daarna willen we door de Baltische staten reizen richting de Balkan. We zijn heel benieuwd naar landen als Albanië, Montenegro en Macedonië en daarna willen we via Slovenië, Italië en Frankrijk door naar Spanje en als we voldoende tijd hebben oversteken naar Marokko.

Ook hebben we het idee om eventueel een paar weken vrijwilligerswerk te gaan doen onderweg.
Maar misschien loopt het allemaal wel compleet anders, we beginnen met vooral niet te veel vooruit plannen en in de reisflow komen en dan zien we gaandeweg wel waar de reis ons brengt!

Hebben jullie tips voor plaatsen of bezienswaardigheden die op deze route te vinden zijn en die we zeker niet wilen missen? Dan horen we het heel graag!

Bezochte landen

Wij hebben 18 landen (8%) bezocht:

Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Estland, Frankrijk, Italië, Letland, Litouwen, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, San Marino, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden.